Veelgestelde vragen
Bestellen & betalen
Er zijn diverse betaalmethoden beschikbaar, zoals: iDEAL, Bancontact, Apple Pay, iDEAL in3, Klarna en Creditcard. Voor zakelijke gebruikers is het in sommige gevallen mogelijk om op rekening te bestellen, bijvoorbeeld bij maatwerkopdrachten.
Let op: Sommige betaalmethoden kunnen een betalingstoeslag hebben.
Wij verzenden alle bestellingen gratis.
Bestellingen worden doorgaans geleverd door DHL. De keuze van de vervoerder hangt af van de bestemming en het type product.
Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 uur worden geplaatst, worden doorgaans de volgende werkdag geleverd. Bestellingen die in het weekend zijn geplaatst, worden de eerste volgende werkdag verwerkt. U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra uw bestelling is verzonden. Maatwerk uitgezonderd.
Ja, zowel zakelijke als particuliere kopers kunnen een bestelling plaatsen.
Garantie & retourneren
Bij Viamart geven we om onze producten en doen we ons uiterste best om deze in topconditie aan u te leveren. Helaas kan het soms voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Aanspraak op garantie
Volgens de wet bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Standaard fabrieksgarantie
Op alle producten van Viamart zit standaard twee jaar fabrieksgarantie. Deze garantie dekt fouten en defecten die ontstaan tijdens het productieproces. Indien het gebrek binnen deze garantie valt, zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Contact bij garantie
Als u een probleem heeft met een product dat onder de fabrieksgarantie valt, neem dan contact met ons op. Wij bespreken graag de garantievoorwaarden en verdere stappen met u om het probleem op te lossen.
Bij Viamart streven we naar volledige tevredenheid en staan we altijd klaar om u te helpen bij eventuele problemen met onze producten.
U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren, zonder opgave van reden.
Na annulering heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Volg de instructies op deze pagina: Product retourneren
Maat- en drukwerk mogelijkheden
Afhankelijk van de stof kunnen vrijwel alle producten van Viamart bedrukt en op maat gemaakt worden om aan uw eisen en wensen te voldoen. Dit geldt ook voor aangepaste producten die net even anders zijn dan ons standaardassortiment. De minimale afname voor een offerte, maatwerk en/of bedrukking is 50 stuks. Bekijk de pagina maat- en drukwerk voor uitgebreide informatie en een stappenplan.
Maat- en drukwerk brengt extra kosten met zich mee, afhankelijk van de hoeveelheid en specifieke wensen. Deze extra kosten worden duidelijk vermeld in de op maat gemaakte offerte.
De levertijd voor maat- en drukwerk is afhankelijk van uw aantallen, eisen en wensen. Houd rekening met een minimale levertijd van twee weken. De volledige productie vindt in-house plaats in de fabriek, zodat wij de hoogste kwaliteit kunnen garanderen. Voor uitgebreide informatie en een gedetailleerd stappenplan kunt u de pagina maat- en drukwerk bekijken.
Er zijn verschillende drukwerktechnieken beschikbaar. Bekijk onze pagina drukwerktechnieken voor een overzicht van alle mogelijkheden.
Overige
Complimenten
We stellen uw feedback zeer op prijs en nodigen u uit om een review achter te laten over uw ervaring met onze webwinkel. U kunt dit doen via WebwinkelKeur Reviews onder het kopje “Hoe beoordeel je deze webwinkel”. zie screenshot hieronder. Uw mening helpt ons om onze service continu te verbeteren en beter aan uw wensen te voldoen.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@viamart.eu of via onze contactpagina. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.